Корпоративне навчання у сфері ОВіК

10/12/2021 98

Сьгодні знайти співробітника, який миттєво досягне всіх стратегічних цілей компанії та безпроблемно долучиться до колективу, практично неможливо. Але виростити свої професійні кадри — цілком можливе завдання. Розберемо, що таке корпоративне навчання, та як його організувати.

Що таке корпоративне навчання

Корпоративним навчанням називають комплекс дій, спрямований на підвищення професійних якостей співробітників компанії. Це досить ефективний захід, орієнтований на:

  • Зміцнення корпоративної культури. Спільне підвищення кваліфікації зближує колег по роботі, оскільки вони захоплюються однією справою. Як наслідок підвищується корпоративний дух, працівники краще прагнуть до здобуття спільних цілей.
  • Підвищення ефективності працівників. Правильно розроблена програма підвищення кваліфікації швидко приносить свої результати, особливо це стосується тих випадків, коли фахівець починає освоювати актуальну інформацію, що стосується галузі планування та організації опалення, вентиляції та кондиціювання.
  • Підвищення конкурентоспроможності підприємства. Співробітники, які добре знають свою роботу, виконують її на найвищому рівні. Це призводить до вдячності клієнтів, відкриває перспективи постійної співпраці, наприклад, у сфері сервісного обслуговування кліматичного устаткування. Як наслідок, невеликі внески у навчання призводять до стрімкого фінансового зростання організації та її популяризації.

Корпоративне навчання: внутрішніми силами чи за рахунок сторонніх фахівців

Зрозуміло, що корпоративне навчання може проводитися за рахунок внутрішніх сил компанії. Однак на практиці досить часто трапляється так, що організація зазнає збитків і не приходить до професійного зростання. Чому так відбувається?

  • Час на пошуки спеціалістів, що можуть навчати. Відділ кадрів змушений витрачати час на довгі пошуки викладачів, які змогли б якісно підготувати штат до результативної роботі.
  • Необхідність пошуку приміщень. Якщо компанія не має у своєму розпорядженні особистих конференц-залів, їй доводиться самостійно шукати окремі приміщення, в яких буде організовано навчання. Ця процедура може сильно затягнутися, оскільки, крім необхідної площі, потрібно забезпечити достатню технічну базу, щоб гарантувати якість навчання.

Весь час, витрачений на організацію курсів, можна було б спрямувати на розвиток компанії в інших напрямках, наприклад, рекламу чи підбір та закупівлю нового обладнання. Саме тому багато керівників великих організацій, що спеціалізуються на ОВіК, обирають курси підвищення кваліфікації від сторонніх компаній, які мають вагомий досвід роботи по підготовці вузькопрофільних фахівців. Якщо говорити про ринок опалення, вентиляції та кондиціювання, то одним із лідерів, безумовно, вважається навчальний центр Академія Aclima.

Як визначити, що компанія потребує корпоративного навчання

Розробка та впровадження корпоративного навчання всередині компанії з такою вузькою спеціалізацією, як мікроклімат, є стратегічно важливим і складним завданням. Тому багато експертів рекомендують, перш ніж розпочати навчання співробітників, оцінити організацію за наступним чек-листом:

  1. У компанії працює велика кількість нових співробітників або навпаки, за останні кілька років практично відсутня плинність кадрів.
  2. Організація принципово акцентує свою роботу виключно на використанні лише актуальних технологій у сфері опалення, вентиляції та кондиціювання.
  3. Керівництво усвідомлює, що працівники не мають достатньої компетентності для покращення показників продажу.
  4. Кількість працівників в організації більша за 100 осіб.
  5. Майстри працюють у різних країнах та містах.
  6. В організації немає єдиного центру для звернення фахівців із різних питань.
  7. У компанії намагаються закривати вакансії керівних посад за допомогою внутрішніх сил.
  8. Керівництво планує розвивати корпоративну культуру.

Якщо згідно цього списку у керівника компанії збіглося щонайменше 3 пункти, слід задуматися над корпоративним навчанням штату. З чого розпочати цей важливий етап у житті компанії?

Як відбувається корпоративне навчання у сфері ОВіК

Програми, розроблені з метою корпоративного навчання в Академії Aclima, зрозумілі та доступні для освоєння, тим паче, що спеціаліст вже має досвід роботи у цій сфері. Матеріали були створені досвідченими викладачами та практиками, які багато років працюють у галузі ОВіК. Проте керівників великих проєктно-обслуговуючих підприємств приваблює не лише висока якість підготовки, а й інші факти:

  • Навчання працівників відбувається в окремих приміщеннях. Декілька залів для лекцій та шоу-рум із сучасним обладнанням дозволяють на практиці показати, з якими пристроями актуально працювати на ринку ОВіК.
  • Можливість онлайн-навчання. Унеможливлює тривалу відсутність співробітників на робочому місці. При цьому фахівець може застосовувати отримані знання під час виконання професійних обов’язків.
  • Оптимальний термін навчання. Залежно від обраної спеціалізації, тривалість корпоративного навчання становить 3-15 днів. Отже, максимум за 3 тижні керівник підприємства може підвищити професіоналізм своїх співробітників без серйозних кадрових переміщень.

За якими напрямками можна підвищити кваліфікацію

Академія Aclima працює у кількох напрямках, тут можна підвищити професіоналізм ваших співробітників, а також доповнити штат кваліфікованими студентами нашої академії. З метою вдосконалення якості роботи компанії, навчальний центр готує спеціалістів за кваліфікаціями монтажник систем, сервісний інженер, можна записатися на “Загальний курс менеджера з продажів у сфері ОВіК”. Мають попит вузькопрофільні майстри, наприклад, спеціаліст із теплових насосів. Багатопрофільність навчального центру досягнута за рахунок високої якості навчання та актуальності технічного обладнання.

Як часто потрібно проходити корпоративне навчання

Керівництво самостійно вирішує, як часто співробітники проходитимуть корпоративне навчання. Як показує практика, підвищувати кваліфікацію варто щонайменше раз на 5 років протягом усієї діяльності працівників всередині одного підприємства. Роботодавець прописує необхідність підвищення кваліфікації у внутрішньому нормативному акті.

Процедура організації навчання в Академії Aclima максимально спрощена. Для цього потрібно звернутися до представників навчального центру та обговорити всі моменти, а саме:

  • Час і режим навчання.
  • Особливості поділу співробітників за групами з метою виключення простою підприємства тощо.

Академія Aclima пропонує офлайн- та онлайн-курси, наприкінці навчання будь-якої форми видається стандартизований сертифікат з обраної спеціалізації у паперовому чи електронному вигляді. Всі студенти проходять тестування за підсумками навчання, на підставі якого можна зробити висновок про засвоєння представлених лекційних і практичних знань. Тому більшість підприємств, які обрали професійне корпоративне навчання, задоволені результатами. Вони чітко розуміють, наскільки оптимістичні перспективи їхнього розвитку.

Що потрібно для підвищення кваліфікації працівників

Щоб організувати корпоративне навчання, компанія, яка займається проєктно-сервісним обслуговуванням кліматичної техніки, має докласти мінімум зусиль. Аби підвищити кваліфікацію чи перекваліфікувати своїх працівників у профільній сфері, потрібно:

  • Виявити співробітників, які потребують навчання.
  • Зв’язатися з представниками Академії Aclima та обрати спеціалізації, актуальні для підприємства. На цьому етапі обговорюються всі важливі моменти, щодо проведення навчання та особливих умов.
  • Організовується навчання у доступному для компанії форматі.
  • Проводиться тестування співробітників та видача сертифікатів.

Підсумок

Важливість корпоративної освіти неможливо переоцінити. Вже давно доведено, що компанії високо цінують кваліфікованих співробітників, які швидко та якісно виконують свою роботу, оскільки це підвищує ефективність бізнесу. Важливим чинником у навчанні є вибір навчального закладу, який може покращити та стандартизувати підготовку кадрів, виключивши безпідставні звільнення та прийом на роботу неадаптованих майстрів.

Академія Aclima допоможе “виростити” фахівців, які чітко будуть розуміти стратегію та високий рівень роботи компанії, що особливо важливо у технічній діяльності, пов’язаній з організацією та обслуговуванням систем опалення, вентиляції та кондиціювання.